Sunday 24 June 2012

Aku Kan Jadi Juara!

Hello! Semalam Hari Sukan Termasyar Sekolah Kebanggsaan Taman Selasih kali ke 22. Guru besar dia,Ya Allah,tak ***** senyumlah. *****! Balqish masuk 100 dengan 4x100,pas batten. Balqish menang pas batten jer,huhuhuhu. 100 Balqish dapat nombor 4,LOL. Rugi tuh! -,- Nak tengok hadiah dia? Jom!






Nilah piala dia,cantikkan? Superb kawaiii tak? Hahahahahaahahhaha. Balqish azam nak naikkan nama Rumah Temenggong,Balqish janji! Diaorang tak boleh pandang rendah dekat kitaorang. Walaupon kalah kita semua sebenarnya juara,juara di mata mak dan ayah kita.

Adat permainan, ada yang menang dan ada yang kalah. Yang menang diucapkan tahniah , yang kalah diucapkan Boo ?! Tak, kita tak wajib/harus/sunnat ucap macam tu kat mereka yang kalah. Sebaliknya , kite seharusnya ucapkan Syabas . Mereka ada juga masuk bahagian . KITA KENA TERIMA HAKIKAT ! Namun demikian, saya bangga kerana anda berlawan dengan semangat membara, kental dan bermain bermati-matian tanpa putus asa. Di mata saya, TEMENGGUNG TETAP JUARA !

Johan bukan bererti mereka kuat. Tewas bukan bererti kita lemah. Kita tewas kerana strategi yang salah. Mereka menang kerana strategi yang tepat. Namun demikian, TEMENGGUNG TETAP HEBAT !

No comments:

Post a Comment